czwartek, 21 marca 2013

STORCZYK Z KREPINY-KURS-JAK ZROBIĆ



Witam was ponownie,jak ostatnio chciałam zrobić sama storczyka to nigdzie nie mogłam znaleźć kursiku ,tutarialu jak go zrobić i tak spróbowała sama.
Wyszedł całkiem fajny i po waszych komentarzach widzę ,że się podobał i że przydałby się taki kursik-więc zrobiłam drugiego storczyka tym razem podwójnego 
robiłam zdjęcia po kolei jak go zrobić-więc dziś dla was mój nowy storczyk w każdym etapie "produkcji",
udało mi siękupić piękną nakrapianą i cieniowaną krepinę 
 może się wam spodoba i przyda za razem mój kursik
pozdrawiam serdecznie

na jeden kwiatek potrzebujemy wyciąć krepinę w takim kształcie jak wyżej(czasem daję szpilkę z ładną główką do środka ale nie koniecznie)


dwa płatki są takie same i je wywijamy za pomocą nożyczek u góry do zewnętrznej strony




trzeci płatek jest odrobinę inny i jego wywijamy trochę inaczej-górę do zewnątrz jak te wyżej ale boki do środka


dłuższy pasek krepiny(-przypominający płotek) też wywijamy u góry do zewnątrz


najpierw zwijamy tą najdłuższą część(w kształcie płotka) 


dokładamy płatki dwa jednakowe bardziej odgięte do tyłu,i ten jeden inny bardziej do przodu


zwijamy wszystko mocno drucikiem,zostawiając krótki kawałek żeby można do było dołączyć później do reszty gałązki


obwijamy nasz kwiatek długim paskiem bibuły,ja przyklejam klejem do papieru na początku , żeby się nie zsunął


na końcu też sklejam



i jeden kwiatek gotowy,
robimy tak kilka kwiatków


wycinamy kilka pasków różnej szerokości i zrobimy z nich pączki od najmniejszego do największego


pasek skręcamy na środku(jak w krokusach)


zaginamy na pół i rozszerzamy krepinę przy skręceniu,żeby powstał nam wypukły pączek



pączki też obwijamy bibułą zieloną 


najmniejszy pączek będzie początkiem naszej gałązki,więc musi mieć najdłuższy drucik


pierwszy pączek też obwijamy zieloną bibułą i dokładamy pączki 


i obwijamy je razem i dalej zawijamy bibułę 


i kolejny pączek,coraz większy
ile chcemy 




dołączamy kwiat i dalej zawijamy w bibułę,pamiętajmy żeby za każdym dołączeniem drucik od kwiatka lub pączka skręcić z głównym,
jak nam się skończy pasek zielonej bibuły to sklejamy koniec i doklejamy nowy pasek i dalej zawijamy









i kolejny kwiatek



jak już mamy wystarczającą ilość kwiatków to zawijamy sam drut dalej  i jak już dotrzemy do tej części gałązki która będzie prosta to dokładamy patyczek (ja użyłam długą wykałaczkę),lub dwa jak chcemy dłuższą gałązkę,i dalej obwijamy zieloną bibuła do końca


tak wygląda gotowa gałązka ,możemy zrobić jedną lub dwie,jak kto chce,przy dwóch,dobrze gdy jedna jest krótsza od drugiej


wycinamy listki,jak wyżej


nakładamy na siebie i związujemy drucikiem przez środek


następnie wbijamy w gąbkę do kwiatów suchych łodyżki naszego storczyka i przy nich liście,gałązki można układać w różny sposób wedłóg upodobania,
ja dookoła jeszcze wyłożyłam zieloną bibułę,żeby nie było widać gąbki
i gotowe.....
mam nadzieje,że się wam spodobał mój kursik i ,że komuś się przyda

pozdrawiam wszystkich cieplutko w ten wiosenny ,śnieżny poranek
do usłyszenia!!!!




29 komentarze:

Unknown
21 marca 2013 11:41

ŚLICZNOŚCI ZAPRASZAM DO SIEBIE
http://szaroburaporka.blogspot.com/

Unknown
21 marca 2013 13:37

bardzo fajny tutorial

weronkaa84
21 marca 2013 13:45

Ja storczyka robię zupełnie inaczej:) A Twój sposób również bardzo fajny jest:)Ale nie ważne, jak się robi, ważny jest efekt końcowy, który u Ciebie jest świetny:)

dziecinada-art
21 marca 2013 14:29

śliczny... wydaje się proste.. ale jak ja tylko zabieram się za krepinę od razu przestaje już być takie łatwe.. dlatego tym bardziej podziwiam..

pozdrawiam

Unknown
21 marca 2013 14:54

Sliczny,na pewno skorzystam,dziekuje,uwielbiam storczyki,mam dwa,ktore nie chca kwitnac niestety,wiec dorobie mu takie z bibuly i tez bedzie pieknie wygladal :-)

Anna Staniszewska
21 marca 2013 18:37

Storczyk jest przepiękny, a Ty jesteś niesamowicie zdolną Osóbką!
Pozdrawiam serdecznie

Unknown
21 marca 2013 19:49

No i jest pierwszy tutorial :-) super jest rewelacyjny czytelny i zrozumiały.Podziwiam za talent bo nie jest to takie proste jak się wydaje. Pozdrawiam www.zakatekpamiatek.blogspot.com

Agnieszka
22 marca 2013 13:44

No tutorial super. Może uda mi sie spróbować.

Unknown
22 marca 2013 15:59

Piękny!!! Dziękuję za kursik na pewno skorzystam uwielbiam storczyki :)
Pozdrawiam i zapraszam do siebie http://bukietowo.blogspot.com/

Dekolandia
22 marca 2013 16:26

Śliczny storczyk i super kurs!

mośtynka
22 marca 2013 16:48

Dziękuje za kursik!
Storczyk śliczny !!!

Unknown
22 marca 2013 17:07

Dzięki za kurs.

PraceAnki
22 marca 2013 19:30

Śliczny storczyk wyszedł, dzięki za fajny kursik:)Pozdrawiam

Unknown
22 marca 2013 20:53

Kapitalne. =)

Rękodzieło Jasi
23 marca 2013 08:37

Śliczny ten storczyk! Z przyjemnością dołączyłam do grona obserwatorów :) Pozdrawiam

Unknown
24 marca 2013 19:31

Rewelacyjny kursik!! A kwiaty piekne!! :)
Pozdrawiam :)

Unknown
3 kwietnia 2013 17:12

Jak prawdziwy:)

Unknown
8 kwietnia 2013 13:15

dzięki za kursik. Storczyk jak żywy, przepiękny. podziwiam i pozdrawiam

Kina
18 maja 2013 10:27

Śliczne storczyki <3 Zaraz zabieram się do robienia takich ;)

Unknown
25 maja 2013 21:22

Dziękuję za kursik i zapraszam do siebie kingaszudra.blogspot.com storczyk gotowy :)

grahasil
25 maja 2013 21:34

O rety, jak dobrze że tu trafiłam. Też zrobię storczyk. Mam nadzieje, ze sobie poradzę.

pozdrawiam :)

sylucha181
4 czerwca 2013 16:19

jeju musze wyznac ze cie uwielbiam...jak dobrze ze tu trafilam nigdzie nie moglam znalezc kursu na storczyka


ściskam Cie gorąco

Unknown
4 czerwca 2013 19:01

cudownie :) ja zastosowałam inna kolorystykę różowy i biały ale twój efekt jest tak samo oszałamiający !!:)

Unknown
4 czerwca 2013 19:07

cudownie :) ja wybrałam inna kolorystę różowo biało ale twój efekt jest oszałamiający :)

Dorota ma kota
27 marca 2014 08:44

genialnie!

Paulissima
21 sierpnia 2015 15:23

Spadlas mi z nieba!;)

Paulissima
21 sierpnia 2015 15:24

Spadlas mi z nieba!;)

Paulissima
21 sierpnia 2015 15:24

Spadlas mi z nieba!;)

Unknown
2 marca 2019 11:12

Czas spróbować 🙂 jest cudowny 😍